larseigilwettestad62 2020-06-25 11:01:31

Om Muay Thai

Historikk

Muay Thai er også kjent som "The art of 8 Limbs" og er Thailands nasjonalsport.
Muay-thais opprinnelse er ukjent. De fleste viktige historiske dokumenter om muay-thai (og Thailands øvrige historie), ble ødelagt da burmesiske styrker brente ned Ayutthaya, Thailands gamle hovedstad, i 1767. Det man vet, er at det helt tilbake til 1400-tallet har vært en tradisjon å avgjøre uenigheter med en ubevæpnet duell. Allerede i 1590 vet man at det var en del av militær trening, og fra starten av 1700-tallet ble det en regulær folkesport.

De siste årene har sporten spredd seg utover hele verden og er en raskt voksende idrettsgren.

Muay Thai kan høre farlig ut for mange, men sannheten er det stikk motsatte!
Treningen innholder ikke bare slag og spark, men også en forståelse og opplæring innenfor hvordan ulike teknikker kan brukes i forskjellige situasjoner.
Dette bidrar til en mer konsentrert, reflektert og bevisst utøver som viser stor respekt for både sine konkurenter og sine sparringspartnere.

Sporten passer for utøvere i alle aldre og med ulike fysisk utgangspunkt da treningene blir individuelt tilpasset den enkeltes ferdighetsnivå.

IL Skrim Muay Thai ble tatt opp som et fullverdig medlem av idrettslaget på årsmøtet avhold i 2019 og teller i dag ca 50 medlemmer i alle aldre.

larseigilwettestad62 2020-06-25 11:01:31

Om Muay Thai

Historikk

Muay Thai er også kjent som "The art of 8 Limbs" og er Thailands nasjonalsport.

Muay Thai kan høre farlig ut for mange, men sannheten er det stikk motsatte!