Etter 60 år, er det slutt for Skrimsletta

13 September 1953 ble Skrimsletta gress åpnet med stort ståhei.
Defilering med korp og 4 lag, sportsandakt fra kapellan Gaupås og tale fra baneformann Solheim.
Deretter kamper mellom Skrim-BK (endte 3-0 etter mål av Sagvolden brødrene) og KIF-Snøgg (1-1).

2014-10-12
Jan Friborg

14-%C5pning-av-Skrimslett-13-sept-1953.jpg

Bilde og tekst er sakset fra boka «Med Skrim i hundre» utgitt 1998 ifm 100års feiringen av IL Skrim.

11 oktober 2014 spilte Skrim A-lag sin aller siste A-kamp på Skrimsletta gress.
Vemodig, og laget hadde bestemt seg for å ære dette på best mulig måte.

Et 50 talls tilskuere var møtt opp og fikk se et Skrimlag spille bra fotball mot tabelltreer Huringen.
Skrim tok føringen i spillet og allerede etter 2 min kom første store sjanse hvor Hallgeir slår en lang krosser mot høyre som Knut Marius er først på og legger nydelig inn, men Henrik G, tilbake fra langt skadeavbrekk, rakk ikke helt opp, men det bar tegn om mye godt spill i vente. Og det ble det.

Skrim leveret en meget god kamp og skapte mange sjanser og etter 15 min kom scoringen. Igjen nydelig spill, kross til Knut Marius som legger inn og nå nådde Henrik ballen og stusset den i mål.
Skrim spiller bra, har god kontroll på kampen og skaper mange sjanser, men klarer ikke å sette flere sjanser.  Blant annet Knut Marius er alene med keeper, men lobben går over mål. Huringen kommer på noen sjeldne angrep og på overtid i 1.omg klarer de å score da Skrim glipper i markeringen i forsvar. Helt ufortjent er det 1-1 til pause.

2.omg blir mye lik 1.omg med klart Skrim overtak. Store sjanser, men et bånnlag har ofte stang ut, mens topplag har flaksen med seg. Og i det 75 min scorer Huringen på en kontring (offside mente mange, men dommeren bestemmer). Skrim presser på mot slutten og Håvard er nærmest med et stolpe skudd fra 25m.

Så dessverre ble det 1-2 tap i siste A-kamp på Skrimsletta.
A-laget takker av på Skrimsletta og takker oppmøtte tilskuere, Huringen og dommer Vidar Støa for kampen.

14-Skrim-A-lag-siste-kamp-Skrimsletta-141011-lite.jpg

Foto: Kristine Johansen,
På Skrim spilte : Håkon Andre Kalleberg (keeper), Hallgeir Vik, Anders Berg og Håvard Omholt (alle stoppere), Knut Marius Løite (hmb), Emil Krogen og Even Omholt (indreløpere), Sander Nørsterud (anker), Runar Landsverh (vmb), Henrik G Johansen og Peder Numme (spisser).
Innbyttere var Vegard Franksson, Henrik Bøe Marstein (guttespiller som debuterte) og Morten Henriksen som definetivt legger opp nå.
Toril Heia som følger Skrim A-lag på sin 40ende sesong var selvfølgelig med.