Skrim Fotball starter opp organisert treningsaktivitet i uke 18 - med smitteverns-tiltak

I samråd med Kommuneoverlegen, starter Skrim Fotball opp begrenset organisert treningsaktivitet fra uke 18, mandag 27. april.

I første omgang blir dette et tilbud fra 10 år og oppover (G/J 2010 og eldre).

Oppstart for yngre lag vil bli vurdert 12. mai, med mulig oppstart i uke 21.

Det er svært viktig at gjeldende retningslinjer for smittevern følges opp av både klubb, trenere, lagledere, foreldre og spillere. (Se detaljer under - klikk LES MER.)

Dersom retningslinjer ikke følges, kan treningsaktivitet igjen bli stengt. Utestengelse av de som ikke overholder retningslinjer kan bli vurdert.

2020-04-22
anders.hovde

I tillegg til vedlagte Koronavettregler, gjelder følgende:

• 15 minutter før første lagstrening vil det avholdes et informasjonsmøte for foresatte og spillere. Én foresatt per spiller SKAL møte. Møtet vil holdes ute i trappen/tribunen ved bane 1. Avstand på 2m skal overholdes også på dette møtet. (Det kan bli delt inn i mindre grupper.)

• Skal vi klare å gjennomføre treningsaktiviteten innenfor gjeldende retningslinjer, er vi avhengig av innsats fra alle foreldre. Det SKAL være en voksen per 4 spillere. Lagleder er ansvarlig for å sette opp en dugnadsliste som sikrer nok voksne. Vi trenger flest mulig trenere på feltet for å lede aktiviteten - øvrige voksne skal påse at Koronavettregler overholdes.
  • Lagets baller skal benyttes. Disse skal vaskes etter hver trening (se egen Instruks for vask av baller, vedlagt).
  • Vi bruker ikke vester
  • Organisering: Hvert lag tildeles en hel 11er bane eller Sparebank1 hallen. Laget deles inn i grupper på 4 spillere + 1 voksen. Gruppene spres på hele banen, slik som skissert i vedlagte Baneinndeling.
  • Drikkeflaske/Drikkepause: Det er ikke tillatt å dele drikkeflaske med noen. Maks 5 personer samlet under drikkepauser også - 2m avstand. (Ta med flaske/utstyr til der aktiviteten for den enkelte 4-manns gruppe foregår.)
  • Eventuelle foresatte på sidelinjen under trening overholde regel på 2m avstand
  • Vi avslutter aktivitet 10 min før slutt for å desinfisere hender, rydde og gi plass til neste lag.
  • Ved start av trening velger trener et ankomststed, der det ikke er folk fra før.
  • Det skal være en lav terskel for å holde seg hjemme (eks. litt vondt i halsen/småforkjøla)
  • Er man i karantene skal man ikke på fotballtrening!
  • Vi håper at gjennom å bli påminnet strenge retningslinjer på fotballtrening, så vil man bli mere bevisst på smittevern og at man derfor overholder dette også på fritiden.

Vedlegg:

MTOTFLS

Ingen aktiviteter tilgjengelig for øyeblikket