Grasrottrenerkurs del 1

I samarbeid med NFF Buskerud arrangert Skrim trenerkurs Grasrottrener del 1 i oktober 2018.

Instruktør Frank G Hansen loset 9 trenere fra Skrim + 6 andre gjennom kurset som alle har fått godkjent kurset.

2018-11-03
mortenstarkhenriksen33

Vi gratulerer våre nye utdannede Skrim trenere med bestått kurs;

Roar Oksås, Liv Trine Hagen, Thomas Benjamin Gundersen, Markus Dreyer, Olav Netland, Terje Smedsrud, Hege Teigen, Dan Thoresen og Thormod Hansen

Målgruppe for delkurs 1:

- Alle som har et trenerverv i barnefotballen i aldersgruppen 6–8 år bør ha kurset som bakgrunn for å kunne gjennomføre god fotballaktivitet.

- Alle som ønsker å starte og gå videre på NFFs utdanningsstige.

Hovedmål:

Etter gjennomgått kurs skal en kunne sette i gang og lede fornuftig og tilrettelagt fotballaktivitet som skaper mestring, trygghet og dermed trivsel for alle – både på trening og i kamp, med laget, på årstrinnet og mellom årstrinn i klubben.

Delmål:

Ha kjennskap til barnefotballens verdigrunnlag og konsekvenser for treneren, laget og klubben Vite hvordan klubben og treneren skal samarbeide for å skape god barnefotball, herunder klubborganisering for god differensiering og jevnbyrdighet Ha kunnskap om hvordan trening og kamp skal planlegges, organiseres og gjennomføres for å holde ungene i flytsonen slik at det blir god og riktig aktivitet, og dermed trivsel for barna Vite hvilke fotballaktiviteter som både er motiverende og som gir læring på dette aldersnivået. De nasjonale rammeplaner er utgangspunktet for planlegging og gjennomføring av øktene. Ha kunnskap om hvordan man skal opptre og veilede slik at alle skal trives.