NFF Buskerud - Fotballeder Del 3

Skrim stilte med 3 deltagere på Fotballeder 3 kurset på Quality Grand hotel fredag 28.4 til lørdag 29.4, leder Runar Landsverk, sportslig leder Morten Henriksen og markedskoordinator Jeanette Rambacher.

2017-05-02
Jan Friborg

7 andre deltagere fra Efteløt, Vikersund(x2), Nærsnes/Åros, Mjøndalen, Jevnaker og ROS deltok også.

Det var 4 hovedtemaer for kurset:

1. Visjon og verdier, grunnlag for alt man gjør i klubben
    Her har Skrim mye å hente på å fremheve både visjon og verdier. Her startet Skrim et arbeid under strategisamlingen i fjor høst som må fortsettes.</li>
  2. Omdømme og stolthet, hvordan ønsker man at klubben skal fremstå
    Hva står Skrim for i lokalsamfunnet? Skrim er en klubb med sterke og gode tradisjon som vi kan bli tydeligere på, som kan være med på å løfte klubben ytterligere som en viktig samfunnspilar.</li>
  3. Konflikthåndtering
    Der mennesker samles vil det alltid være uenighet. For Skrim blir det viktig å utnytte uenigheten til å gjøre klubben bedre og hindre at uenighet blir til store konflikter.</li>
  4. Fra plan til handling, hvordan implementere endringer
    Som kvalitetsklubb har Skrim IKT på plass, det meste av prosesser er beskrevet. Nå gjenstår å få dette omsatt til god drift og aktivitet. Hvordan skal vi skape den røde tråden gjennom hele organisasjonen vår.

Mange interessante og givende foredrag med gode instruktører. Blant annet stilte vår egen Bjørge Kleppe som instruktør på modulen om konflikthåndtering.

Godt gjennomført kurs fra kretsen ved Tina Skarpsno i gode lokaler på Grand med en strålende middag med meget hyggelig sosialt samvær i etterkant.

- Morten